Blog
Gezonde Paasbrunch

Gezonde Paasbrunch

Gezonde paasbrunch

Ben je net de pepernoten, banket- en chocoladeletters, kerstdiners en nieuwjaarsborrels weer een beetje te  Paashazen boven, liggen de winkels alweer vol met chocoladepaashazen en paaseieren. Oké, ietwat overdreven misschien, want gelukkig laat niet iedereen zich de hele decembermaand gaan, maar toch… je moet sterk in je schoenen staan om alle verleidingen te weerstaan.

Het alternatief?

Gezonde, maar (oké, bijna) even lekkere varianten op de klassiekers. De Paasdagen staan in het teken van traditioneel eten en samenzijn, dus of je nu in fase 1, 2 of 3 van het Momentum Lifestyle Programma zit.. het wordt weer koken op je Paasbest.

Een eenvoudige winstpakker is sowieso de traditionele paasstol (brood met mierzoet amandelspijs) vervangen door gezond volkoren- of speltbrood met sinaasappelsnippers, rozijnen en noten. Vinden wij persoonlijk misschien nog wel lekkerder. Veel mensen houden tradities zo krampachtig in stand, dat de paastafel vol staat met ‘lekkernijen’ waar éigenlijk niemand op zit te wachten. Dus. Hup. Out-of-the-box. Tenzij Pasen zonder Paasstol voor jou écht geen Pasen is. Met andere woorden: vervang de automatische piloot door een bewuste afweging. Het resultaat kan verbluffend zijn!

Overige tips voor een gezond Pasen  Chocolademousse rauwe cacao

* Is Pasen voor jou ook niet compleet zonder paaseieren? Kies dan voor pure chocolade, bij voorkeur meer dan 70%. Of nog beter: voor deze heerlijke raw chocomousse. En vooral: kies niet voor kwantiteit, maar voor kwaliteit.

* Beschouw Pasen niet als een vrijbrief om jezelf vol te eten. Ga bijvoorbeeld voor een uitgebreide
Paasbrunch en geniet daar optimaal van.

* Vergeet niet… tradities zijn er om doorbroken te worden. Waarom een vette ham als je ook voor kipfilet, rookvlees of rosbief kunt gaan,

* Zet na de brunch gezellig een stevige Paaswandeling in met de hele familie. Je kunt nooit teveel wandelen :-)

* Geniet ervan en ken je eigen balans. Het is maar 1 keer per jaar 2 dagen Pasen, dus houd daar vooraf en achteraf gewoon wat extra rekening mee.

Inspiratie Paasbrunch

Op onze receptenpagina vind je volop inspiratie, maar hieronder vast wat toepasselijke opties…

Paasontbijt  gezonde paasbrunch eggs benedict
Banana Pancakes
Snel, gezond en heerlijk...

Paaslunch
Healthy Eggs Benedict
Een variant op de heerlijke klassieker...

Paastussendoor of -dessert
Chocolade mousse 
PURE, RAW & DELICIOUS!

Paasdiner
Kalkoenfilet met courgette en komkommermintkwark
Omdat het aspergeseizoen nog niets is begonnen én omdat je vast en zeker al wel genoeg eieren hebt genuttigd...

Eet smakelijk en euhm... Vrolijk Pasen!

Afvallen in 3 fasen met een slim voedingsplan, 2 voedingssupplementen en (email)begeleiding. Momentum is niet alleen een effectieve, maar vooral ook een gezonde manier van afvallen. Het 3 Fasen Plan heeft een duidelijke opbouw - Dieetfase, Stabilisatiefase, Levensfase - en is gericht op gewichtsverlies én behoud van je streefgewicht.

Momentum draait bovendien om lekker en puur eten. Boodschappen doe je gewoon bij je eigen groenteboer, slager, visboer of supermarkt. Kortom: een perfecte basis voor een slanke & gezonde levensstijl.

Meer informatie
€ 195,00
Of zoek een verkooppunt bij jou in de buurt

Ga jij voor optimaal resultaat? Combineer de recepten dan met onze Momentum kuur.

Multi Vita NL

Momentum® Ter ondersteuning van de gezondheid en je gewichtsverlies.

Meer informatie
Q10

Momentum® Q10 is een supplement op basis van Ubiquinone (Q10), een vitamineachtige stof die een belangrijke rol speelt bij de energieproductie.

Meer informatie
Carnitine

Carnitine is een ideaal supplement voor mensen die op hun gewicht willen letten en hun vetverbranding een boost willen geven!

Meer informatie